Студентки – практикантки
Баркуца Арини Григорівни
Проведеного у 6 – «Б» класі
08.12.11.
Тема: « Одна і дві букви Н у прикметниках»
Мета: домогтися засвоєння учнями правил написання прикметників з н та нн, формувати вміння виділяти цю орфограму в прикметниках та застосовувати вивчені правила на практиці; виховувати у школярів старанність, наполегливість у навчанні.
Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, таблиця.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Основні методи і прийоми: робота з підручником, слово вчителя, бесіда, виразне читання, робота з наглядністтю.
Структурно-композиційна схема уроку
І. Організація класу на роботу
· створення психологічного настрою;
· перевірка готовності учнів до уроку;
· створення емоційної атмосфери уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Словниковий диктант
2. Творчий диктант.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
· Бесіда за прочитаним
ІV . Мотивація навчальної діяльності школярів
1. Бесіда за прочитанним
V. Сприйняття й засвоєнн я учнями навчального матеріалу
1. Робота з підручником
· Робота з таблицею
· Бесіда з класом
· Робота з підручником.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
1. Диктант - переклад
VIІ. Інструктаж домашнього завдання,
VIIІ. Підсумок уроку
· Підсумкова бесіда
IХ. Оцінювання
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання,створення сприятливої атмосфери для подальшої праці на уроці української мови.
- Доброго дня! Я рада вас бачити на уроці української мови. Сьогодні на уроці ми продовжуємо з вами вивчати тему - прикметник.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Словниковий диктант. Написання словникового диктанту
Польовий, недуга, чистенький, крайовий, хитруватий, не правда, а брехня яснесенький, історичний, тихесенький, життєвий, турецький, дійовий,кавказький, грушевий, Ненависть, полуничний.
Творчий диктант.
Від поданих іменників утворити за допомогою суфіксів прикметники, пояснити орфограми.
Умань (уманський), Дрогобич (Дрогобицький), Буг (Бузький), Лохвиця (лохвицький), Кременчук (кременчуцький), Вінниця (вінницький),Сиваш (сиваський), Харків (харківський), Золотоноша (золотоніський) – чергування
ІІІ . Оголошення теми та мети уроку
- Сьогодні на уроці ми продовжуємо вовчати прикметник, ми вже знаємо як писати «не» з прикметником, ми можемо перерахувати всі суфікси, а сьогодні ми будемо вивчати написанні однієї, або двох букв Н у прикметниках.
ІV . Мотивація навчальної діяльності школярів
Робота з підручником Впр 317 стр 116
Бесіда за прочитаним:
- Як ставилися до природи давні люди?
- Звідки походить назва заповідник?
- Чи треба сьогодні охороняти природу? Чому?
- Прочитайте виділені слова. Випишіть їх. Позначте суфікси. Чому, на вашу думку, в одних прикметниках пишеться одна н, а в інших нн?
V. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
Робота з підручником
- Самостійне читання теоретичного матеріалу
Робота з таблицею.
Пояснення написання однієї або двох «Н» за допомогою таблиці, (табл. Див додаток 1)
Бесіда з класом.
- За допомогою яких суфіксів утворюються прикметники?
- В яких суфіксах вживається одна буква н?
- А дві букви н?
- Поясніть, чому в прикметниках, утворених за допомогою суфікса -н-, пишуться дві н?
- В яких ще словах пишеться дві н?
- Сформулюйте правило написання н і нн у прикметниках.
Робота з підручником. Вправи 318, 319 (письмово).
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
Диктант-переклад
З а в д а н н я: подані іменники перекласти українською мовою, утворюючи від них прикметники; виділити суфікси.
Глина, стекло, дерево, пісок, шерсть, трава, олово, овес, масло, солома.
VІІ. Інструктаж домашнього завдання
Підручник, § 35, вправа 325 (письмово).
Читання і детальне пояснення домашнього завдання, перевірка записів у щоденнику.
VIIІ. Підсумок уроку
Підсумкова бесіда
- В яких суфіксах вживається одна буква н?
- А дві букви н?
- Поясніть, чому в прикметниках, утворених за допомогою суфікса -н-, пишуться дві н?
- В яких ще словах пишеться дві н?
Отже, чи сподобався вам урок? Як ви вважаєте чи вдалося вам узнати щось нове і корисне сьогодні?
IХ. Оцінювання
Взаємооцінювання учнів, кожен має оцінити когось, аргументуючи при цьому свій вибір, вказуючи помилки або навпаки похвалити.
Комментариев нет:
Отправить комментарий