среда, 21 декабря 2011 г.

Заліковий урок з української мови


Студентки – практикантки
Баркуца Арини Григорівни
Проведеного у 6 – «Б» класі
08.12.11.

Тема: « Одна і дві букви Н у прикметниках»

Мета: домогтися засвоєння учнями правил написання прикметників з н та нн, формувати вміння виділяти цю орфограму в прикметниках та застосовувати вивчені правила на практиці; виховувати у школярів старанність, наполегливість у навчанні.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, таблиця.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Основні методи і прийоми: робота з підручником, слово вчителя, бесіда, виразне читання, робота з наглядністтю.

Структурно-композиційна схема уроку
І. Організація класу на роботу
·        створення психологічного настрою;
·        перевірка готовності учнів до уроку;
·        створення емоційної атмосфери уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.            Словниковий диктант
2.            Творчий диктант.
ІІІ.      Повідомлення теми і мети уроку
·         Бесіда за прочитаним
ІV . Мотивація навчальної діяльності школярів
1.      Бесіда за прочитанним
V. Сприйняття й засвоєнн я учнями навчального матеріалу
1.      Робота з підручником
·         Робота з таблицею
·         Бесіда з класом
·         Робота з підручником.
VІ.  Закріплення вивченого матеріалу
1.      Диктант - переклад
VIІ.   Інструктаж домашнього завдання,
VIIІ. Підсумок уроку
·         Підсумкова бесіда
IХ. Оцінювання


Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання,створення сприятливої атмосфери для подальшої праці на уроці української мови.
-          Доброго дня! Я рада вас бачити на уроці української мови. Сьогодні на уроці ми продовжуємо з вами вивчати тему -  прикметник.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Словниковий диктант. Написання словникового диктанту
Польовий, недуга, чистенький, крайовий, хитруватий, не правда, а брех­ня яснесенький, історичний, тихесенький,  життєвий, турецький, дійовий,кавказький, грушевий, Ненависть, полуничний.
Творчий диктант.
Від поданих іменників утворити за допомогою суфіксів прикметники, пояснити орфограми.
Умань (уманський), Дрогобич (Дрогобицький), Буг (Бузький), Лохвиця (лохвицький), Кременчук (кременчуцький), Вінниця (вінницький),Сиваш (сиваський), Харків (харківський), Золотоноша (золотоніський) – чергування
ІІІ . Оголошення теми та мети уроку
-          Сьогодні на уроці ми продовжуємо вовчати прикметник, ми вже знаємо як писати «не» з прикметником, ми можемо перерахувати всі суфікси, а сьогодні ми будемо вивчати написанні  однієї, або двох букв Н у прикметниках.

ІV . Мотивація навчальної діяльності школярів
Робота з підручником Впр 317 стр 116
Бесіда за прочитаним:
-          Як ставилися до природи давні люди?
-          Звідки походить назва заповідник?
-          Чи треба сьогодні охороняти природу? Чому?
-          Прочитайте виділені слова. Випишіть їх. Позначте суфікси. Чому, на вашу думку, в одних прикметниках пишеться одна н, а в інших нн?

V. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
Робота з підручником
-          Самостійне читання теоретичного матеріалу
Робота з таблицею.
Пояснення написання однієї або двох «Н» за допомогою таблиці, (табл. Див додаток 1)
    Бесіда з класом.
-          За допомогою яких суфіксів утворюються прикметники?
-          В яких суфіксах вживається одна буква н?
-          А дві букви н?
-          Поясніть, чому в прикметниках, утворених за допомогою суфікса -н-, пишуться дві н?
-          В яких ще словах пишеться дві н?
-          Сформулюйте правило написання н і нн у прикметниках.
 Робота з підручником. Вправи 318, 319 (письмово).
VІ.  Закріплення вивченого матеріалу
Диктант-переклад  
З а в д а н н я: подані іменники перекласти українською мовою, утворюючи від них прикметники; виділити суфікси.
Глина, стекло, дерево, пісок, шерсть, трава, олово, овес, масло, солома.
VІІ.   Інструктаж домашнього завдання
Підручник, § 35, вправа 325 (письмово).
Читання і детальне пояснення домашнього завдання, перевірка записів у щоденнику.
VIIІ. Підсумок уроку
Підсумкова бесіда
-          В яких суфіксах вживається одна буква н?
-          А дві букви н?
-          Поясніть, чому в прикметниках, утворених за допомогою суфікса -н-, пишуться дві н?
-          В яких ще словах пишеться дві н?
Отже, чи сподобався вам урок? Як ви вважаєте чи вдалося вам узнати щось нове і корисне сьогодні?
IХ. Оцінювання
Взаємооцінювання учнів, кожен має оцінити когось, аргументуючи при цьому свій вибір, вказуючи помилки або навпаки похвалити.


Додаток  - 1


Комментариев нет:

Отправить комментарий